Kuba Březina: Letos máme společný cíl!

02.12.2015 12:00

Navazujeme na webu na tradiční vyplnění zimní pauzy. Kuba Březina hraje za Ostravici něco přes rok a právě on přijal pozvání k posezónímu rozhovoru:

 

Úvodní otázka se celkem nabízí, pro čtenáře, kteří tě neznají, jakým směrem postupovala tvá kariéra do kádru mužů Frýdlantu, kde vím, že sis zahrál krajský přebor?

Tak fotbal jsem začal hrát za přípravku v tehdejším TJ Ferrum Frýdlant, poté jsem si na chvíli od fotbalu dal pauzu a věnoval se chvíli hokeji, stolnímu tenisu či hře na klavír, ale naštěstí u mně vyhrál zdravý rozum a k fotbalu jsem se opět vrátil. Ve Frýdlantě jsem byl vlastně až do konce žákovské kategorie a až první sezonu v dorostu přišel přestup do fotbalových Vítkovic. Tam se mi zpočátku docela dařilo, dokonce si pamatuji, že jsem byl v mé první přípravě za Vítkovice i nejlepším střelcem... až do mého zranění, kvůli kterého jsem si musel od fotbalu na chvíli odpočinout, no a poté bylo těžké se dostat zpět do bývalé formy i základní sestavy. Kvůli tomuhle a hlavně i kvůli množství zabitého času při dojíždění do Ostravy jsem po roce přestoupil do Fotbalu Frýdek-Místek. Tam jsem prožil 3 krásné roky, ale vždy jsem zůstal srdcem frýdlantčan, a proto když o mé služby neměli v mužích FM k mému obrovskému překvapení zájem :D 1.BFK Frýdlant nad Ostravicí byla jasná volba.

 

Loni na konec podzimu si k nám přišel na hostování, jak to vlastně probíhalo, že ses objevil právě v ostravickém dresu?

Tak vzhledem k mému povolání lyžařského instruktora v Rakousku prakticky nemívam zimní přípravu. Dříve jsem to většinou po pár týdnech tvrdého tréninku doháněl, ale poté se k tomu po zimní sezoně v Rakousku přidala i práce přes léto na Bílé, kde jsem končíval většinou když už měli mí spoluhráči po tréninku a bez zimní přípravy a poté i bez množství tréninků se Krajský Přebor hrát nedá. No a jak už to tak při vesnických přestupech bývá, potkal jsem jednou při mé víkendové obchůzce restauračních zařízeni Jardu Rozkydala a ten  povídá ať to jdu zkusit za Ostravici, tak jsem si řekl proč ne že?!a od te doby teda hraju za Ostravici :)

 

Zapadnout do týmu asi nebyl problém, předpokládám, že si asi všechny kolegy znal?

Jo? Já už jsem zapadl do týmu? Tak to je super!

 

Stal ses letos podzimním druhým nejlepším střelcem týmu (10 gólů v 8 zápasech), jak si s tímto spokojen?

Ale jo jsem spokojen, i když šancí bylo na mnohem více, ale zase na druhou stranu tolik gólů za půl sezony jsem dal naposled snad když jsme chodili zamlada čutat s kámošema za barák :D

 

Nebýt pěti utkání, které jsi vynechal, možná by tvé konto bylo ještě lepší?

Možná...a nebo možná taky ne...třeba bych se kopal za uši jako někdy na tréninku.

 

V Janovicích tvůj hattrick, první v našem dresu a podařilo se zápas otočit?

Jo to jsem zahrál parádní 1. poločas. Trenér mně postavil na defenzivní pravý kraj zálohy, já hrál hroťáka, který se nevracel. Zavinil jsem vlastně gól na 1:0 moji geniální patičkou, no a o poločase mně Vojta měl střídat, ale místo toho mně k mému překvapení posunul do útoku, ale musel jsem mu slibit, že dám gól...no a povedlo se...a hned 3x

 

Jak jsi spokojen celým průběhem podzimu?

Myslím, že se letos ustálila dobrá parta lidí, kteří mají společný cíl a tím je vyhrát Okresní Přebor a při tom si zahrát fotbal co nás baví..no a zatím se nám to, krom teda dvou výletů do Polska myslím daří.

 

Po propadáku v Bukovci pak přišla série samých výher, navíc i na hřištích soupeřů kolem nás, dobrá bilance, že?

S kádrem co letos máme a v takovéto pohodě v jaké jsme odehráli podzim si osobně myslim, že máme na to porazit kohokoliv v téhle soutěži. A když je v týmu ta potřebná pohoda, tak třeba i v remízových zápasech se nakonec přiklonilo štestí na naši stranu. Ještě aby ne, když jsme mu šli naproti.

 

V Metylovicích si proměnil penaltu, co sis říkal v 30. minutě, kdy jsme šli do oslabení?

Dáš tam cenzuru, když ti řeknu upřímně, co jsem si o mém kamarádovi Péťovi Stýskalovi říkal , když se nechal tak nesmyslně vyloučit? :D Ale ne...i po červené kartě jsem věřil, že tenhle zápas můžeme vyhrát, že naše mužstvo na to má dostatečnou vnitřní sílu to i bez něj uhrát.

 

Naopak v Mostech si vstřelil jediný gól utkání, důležitá výhra?

Tak v Mostech to byl zápas podzimu si myslím. Dle mého asi nejlepší soupeř se kterým jsme hráli, i když to možná bylo způsobeno i hrůzným terénem na kterém jsme hráli. Oni na to byli zvyklí, my jsme si rychle zvykli, obrali je o 6 bodů a bylo vyřešené.

 

Co říkáš na to, že je Ostravice potřetí za sebou po podzimu na čele tabulky, ale dvakrát to nedotáhla do konce, vyjde to letos?

Nechci být prorokem, ale tak říká se do třetice všeho dobrého ne? :)

 

Patříš mezi univerzální hráče, začal jsi u nás na krajním beku, poté záloha a nakonec útok?

No jo, trenér pořád zkouší post, na kterém bych se konečně chytil a něco konečně zahrál :D

 

Osobně tvůj nejpovedenější a nejhorší zápas na podzim?

Nejpovedenější asi proti Janovicím, to jsem si totiž dokázal, že se sem tam ještě ukopnu a dám gól. No a nejhůř jsem se cítil v posledním zápase proti Oldřichovicím...to mi přišlo, že jsem moc chtěl, ale na co jsem šáhl, to jsem zeslonil. (pozn. to je něco jako zkonil, ale daleko horší)

 

Jsi odchovancem Frýdlantu, zahrál sis tam daleko vyšší soutěž, přesto najdeš něco na Ostravici, co je prostě pro tebe lepší?

Tak v každém týmu jsou dobré i špatné věci. Na Ostravici mi třeba více sedí, že jsme pod mnohem menším tlakem a že se od nás v podstatě nic nečeká. Postoupí se, tak to bude super, že jo, ale kdyby se nepostoupilo, tak nám za to nikdo hlavu neutrhne.

 

Určitě sleduješ Frýdlant v divizi, pro město i tým byl postup velká událost? Co říkáš na jejich podzimní výsledky?

No jo...pět let se s Frýdlantem snažím postoupit, pak odejdu na Ostravici a oni šestý rok postoupí...je to nějaké podezřelé :D Ne, tak samozřejmě kluky sleduju když je čas a moc jim fandím a držím jim palce...a zatím hrají super... kdo by čekal před sezonou 21 bodů a klidný střed tabulky, jen tak dále borci!

 

Dotaz z facebooku od Jany Nové - Co je v životě tvým cílem a kam by to chtěl ještě ve fotbale dotáhnout?

Mým životním cílem je nedělat něco co mně nebaví...když to alespoň trochu půjde, tak bych se chtěl živit tím, co mně baví, což je momentálně práce s dětmi, ať už při lyžování v zimě, nebo při různých outdoorových aktivitách v létě. Zatím sbírám zkušenosti a nápady, které bych chtěl postupem času využít a zrealizovat.

 

Máš nějaký svůj opravdu nejkrásnější gól, co se ti kdy podařilo vstřelit?

Dal jsem docela pěkné góly z přímáků, ale to už je dávno. :D

 

Je o tobě známo, že zimní přípravu prakticky u nás nemáš a jsi v zahraničí pracovně v Alpách, jak to bude letos?

Letos to bude úplně stejně jako tomu bylo poslední 4 roky, jedu pracovat do Rakouska a ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Stihneš začátek jara (víkend 26/27.3) ?

-----------------------------> určit nestihnu začátek jara. Přijedu snad na 3.-4. jarní kolo.

 

Co očekáváš do jarních bojů, náskok je 6 bodů, ale hrajeme osmkrát doma?

Jestli k tomu všichni přistoupíme zodpovědně a týmově jako tomu bylo na podzim, tak věřím, že na konci soutěže budeme mít přes 60 bodů a zakončení bude stát za to. :)

 

Prošel jsi jistě mnoha trenéry, jak tedy hodnotíš práci a nasazení toho ostravického a jeho přínos pro místní fotbal?

Já mám Vojtu a jeho práci rád, určitě jeden z nejlepších trenérů pod kterým jsem hrál. Hlavně obdivuju kolik času tomu fotbalu dává, ten v kopačkách snad i spí ... a tím jak je do toho zažraný, si myslím, že se mu podařilo nás to toho taky vtáhnout...tak teď všichni táhnem za jeden provaz se jménem TJ Sokol Ostravice a snad ho dotáhnem až do té I.B třídy.

 

Koho vidíš jako největšího soupeře v boji o postup? Koho tipuješ na sestup?

Pokud v Mostech nepostaví přes zimu nové hřiště, tak největším soupeřem budou právě oni. A Metylovice s Baškou taky nehráli špatně...uvidíme čím nás na jaře překvapí.

 

Očekáváš nějaké změny v kádru, nebo není již třeba a tento tým má na to vedení udržet?

O tomhle já vůbec nic nevím, tohle jsou starosti trenéra, ale myslím si, že pokud bude kompletní kádr z podzimu, tak by jsme si neměli nechat postup uniknout.

 

Jak se ti líbí naše zpracování webu, facebook stránky? Vnímáš i ty zvýšený zájem o ostravický fotbal?

Kocur já se ti musím přiznat, že už když jsem hrával za Frýdlant, tak jsem se na ostravické stránky sem tam podíval, protože jsou docela přehledné a hlavně aktuální. Stále se tam něco děje, což není v okresním přeboru pravidlem. Dokonce některé celky z Krajského Přeboru by si mohly vzít z tvé práce příklad. Fakt palec hore. Chválím.

 

Díky za zodpovězení mých otázek, ať se daří!

Jo jasně, trvalo to já vím... jinak vyplňoval jsem je 2x, jelikož po prvním pokusu jsem je úspěšně neuložil. :D Tak se měj a Ostravice OLÉ!