Kapitán Stonavský: Bodů jsme mohli mít nasbíráno více...

25.11.2016 12:00

Úspěšnou premiéru v 1.B třídě mají za sebou fotbalisté Ostravice. Po podzimu jsou na sedmém místě se ziskem 18 bodů a jen třikrát jsme okusili hořkost porážky. Pozvání k zhodnocení tohoto půl roku přijal kapitán týmu O. Stonavský, který na podzim nastoupil ve všech zápasech a podařilo se mu vstřelit dvě branky:

 

Ondro, díky, že sis našel čas po podzimní sezóně na pár otázek. Začněme ale nejprve od začátku. Jak jsi jako kapitán v létě prožíval to, že se Ostravici podařilo po 15 letech postoupit do vyšší soutěže?

Přiznám se, že jsem to nijak zvlášť neprožíval. O postupu jsme věděli už dost s předstihem, takže jsem se v létě snažil spíše od fotbalu odpočinout. To, že se nám podařilo postoupit po 15 letech jsem ani nevěděl, ale snažili jsme se o to dlouho a jsem rád, že se nám to podařilo.

 

Kde bys viděl hlavní důvody, že Ostravice vyhrála přebor o 24 bodů?

Pokud se vrátím k loňské sezóně, tak největší příčina tohoto vysokého rozdílu byla v tom, že mužstva, které byly za námi po podzimní části, nedokázali své pozice udržet na jaře a naopak týmy ze spodní části tabulky na jaře přidali. Jen nám se dařilo sbírat pravidelně body, proto jsme soutěž o 24 bodů vyhráli zaslouženě. Samozřejmě tomu pomohly i předsezónní změny ve složení soutěže, když jsme v tabulce neměli tak kvalitní mužstva jako roky předtím a také jsme tým dobře posílili a hráli dobrý fotbal.

 

V kraji nás zařadili do skupiny D, směřující na Nový Jičín, byl jsi za tuto volbu rád?

Ano, pro mě osobně to byla nejlepší volba. Novojičínská skupina je blízko k FM a jsou v ní kvalitní mužstva. Jsem rád, že letos nemusíme v neděli na „výlet“ ke gorolům :)

 

Co sis před podzimem přál, měl jsi nějaký fotbalový podzimní cíl?

Soupeře v této soutěži jsem neznal, takže jsem nevěděl, co si od nich mám slibovat. V přípravách před sezónami jsme však pár zápasů se soupeři z vyšších soutěží odehráli.  Nevedli jsme si v nich vůbec špatně, takže jsem před podzimem strach neměl. Věděl jsem, že máme dobrý tým a můžeme hrát s každým, což se potvrdilo. Bodově jsem si říkal, že 20 bodů bychom uhrát mohli.

 

Soutěž začala pěkně z ostra, myslím, že v Kopřivnici jsme jasně poznali, o čem to bude. Každá chyba využita, na vše méně času.. ?

Do Kopřivnice jsme přijeli s velkým očekáváním a to se vyplnilo. Velké hřiště a běhavý soupeř natěšený na novou sezónu nám ukázal, že vyhrávat jako loni nebude jednoduché. Po zápase jsem myslel, že Kopřivnice bude hrát v tabulce daleko výše, než teď jsou. Uvidíme, s čím přijedou na jaře k nám.

 

Popiš situaci v Kateřinicích, kde jsi v oslabení zařídil brankou první tři body?

Chyba jejich stopera, nahrál mi do běhu a šel jsem sám na gólmana. Tři body důležité, ale měli jsme je uhrát jinak...

 

Jak ti bylo v 7. minutě, když jsme s favoritem soutěže Starým Jičínem prohrávali 0:2, dodávám, že se podařilo otočit na 3:2, ale neudrželi jsme to?

Oni na nás vletěli a my jsme v 7. minutě byli ještě v kabině. Doma nic příjemného, ale nepoložilo nás to a nakonec jsme mohli ještě vyhrát, což ukazuje, že máme silný tým.

 

Co říkáš na ty plichty, v Mořkově to byla pátá z šesti kol, myslím, že aspoň dvě remízy z těch úvodních kol jsme měli vyhrát?

V Mořkově jsme měli určitě vyhrát, šancí na to bylo dost a domácí byli úplně jaloví. Mrzí mě, že jsem tam byl jen na poločas a v něm jsme nedokázali nějaké branky přidat. Remíza s Mořkovem byla pro nás málo, ale ty předcházející byly myslím zasloužené.

 

Pak přišel krásný zápas se Spálovem, bohužel bez bodu, naopak mizerný výkon v Odrách, co bys k tomu dodal?

Se Spálovem jsme měli dost smůlu a hosté dali krásné góly. Jinak to byl vyrovnaný zápas. V Odrách jsme začali hrát až ve druhém poločase, když už jsme prohrávali 0:3. I s tímto stavem jsme však mohli něco udělat, ale opět se nám nedařilo střelecky. Domácím chytal výborně gólman a byl vyhlášen nejlepším hráčem zápasu, takže prohra 1:3 moc neodpovídala našim možnostem.

 

V čtyřech po sobě venkovních zápasech čtyři penalty proti nám, i to může mrzet a mělo vliv na konečné výsledky?

Ty penalty byly od nás dost zbytečné, v některých chvílích jsme ztratili koncentraci. Nemyslím si ale, že by to mělo vliv na konečné výsledky. Většina penalt proti nám byla hned z úvodu zápasu a měli jsme tak dost času reagovat.

 

Občas jsem měl pocit, že tým spoléhá na dva, tři jedince a ostatní se jen tak v zápase vezli?

To si nemyslím, každý v sestavě má v zápase jiné úkoly a povinnosti. Někdy ten zápas úplně nesedne a pak to může vypadat, že na někoho spoléháte. Podle mě to tak ale není. Nikdo nejde na hřiště s tím, že se na to vykašle a jde tam prohrát.

Pak ale nastala druhá polovina podzimu a to jsme vyhráli tři důležité zápasy, změnilo se něco? Hlavně s Vlčovicemi se zlomila série doma a konečně naši diváci viděli výhru?

Nevím, jestli se něco změnilo, snad jen to, že jsme konečně dokázali proměňovat naše šance. Mrzí mě jen, že jsme to nedokázali potvrdit v Tiché.

 

Čekal si, že v Kozlovicích to bude taková kanonáda, symbolicky jsi stanovil svým druhým podzimním gólem skóre na 8:0?

V Kozlovicích jsem vysokou výhru čekal, vyhrát jsme tam museli a domácí na tom byli dost špatně, když i v předchozích zápasech dostali dost naloženo.

 

Doma s Fryčovicemi a v Tiché jsme brali celkově jen bod, proč?

Dle mého jsme Fryčovice trošku podcenili a aspoň remízu jsme uhrát měli. Byl to zápas na těžkém terénu a dost to klouzalo. Hosté měli více klidu v zakončení, a proto si odvezli všechny body. V Tiché jsme měli vyhrát, což se nepovedlo a beru ji společně s Mořkovem jako ztrátu 4 bodů za dvě zbytečné remízy. S těmito celky máme na jaře co napravovat.

 

Podzim jsme ale zakončili parádně, šest branek Fulneku, to byla dobrá rozlučka s tímto rokem, že?

S Fulnekem se opět potvrdilo, že buď branky nedáváme vůbec anebo ze všech šancí. Podzim byl trochu jako na houpačce a Fulnek se nám zrovna povedl parádně.

 

Jak jsi tedy spokojen, nakonec jako nováček máme 18b a jsme na sedmém, klidném místě, myslím, že můžeme být spokojeni?

Sedmé místo je v pohodě, jen těch bodů jsme mohli mít nasbíráno více.

 

Jaké jsou tedy po odehrání podzimu ty hlavní změny, oproti okresu?

Dle mého je tady posun hlavně v přípravě na zápas, bojovnost a odhodlání je daleko vyšší. Žádný soupeř nás nějak výrazněji nepřehrával, ale v některých týmech byli i dost kvalitní hráči.

 

Jak jako kapitán vidíš problémy s tréninkem, slabá účast, někdo ani netrénuje?

Tady nad tímto problémem by se měl zamyslet každý hráč sám. Já osobně mám svědomí čisté, ale zase vím, že ne každý trénink se dá stihnout a každý z nás má nějaké časové možnosti, ať už z důvodu práce, rodiny či jiné. Pravdou však je, že jsem účast na tréninku čekal vyšší.

 

V týmu máme nové tváře, kteří na podzim doplnili tým, jak zapadli do kádru? (Šigut, Kováč)

Myslím, že úplně v pohodě. Já jsem žádný problém neviděl. Důležité je, že jsou platní na hřišti a pomáhají nám v zápase.

 

Problém vidím i v nakonec úzkém kádru, zranění Kurečky a Němce. Trest Šiguta, nepřítomnost Březiny a Přasličáka. Na jaro vypadne po operaci kolene i Jucha. Jaký toto mělo na podzim vliv?

Já bych naopak neřekl, že máme úzký kádr. To že se nám několik hráčů zranilo, nemělo moc vliv na účast při zápasech. Snad jen doma proti Jistebníku nás bylo jen 12, ale jinak jsme myslím měli vždy koho střídat. Netroufám si odhadovat, jaký vliv by to na výsledky mělo, kdybychom byli ve všech zápasech kompletní. Na kdyby se ale stejně nehraje.

 

Jak hodnotíš soupeře, kdo ti přišel nejlepší, nejsympatičtější a naopak?

Ani nevím, nejlépe proti nám hráli asi Spálov, který nás doma porazil. Nejhorší pak byly jednoznačně Kozlovice, proti kterým se nám hrálo asi nejlépe.

 

Co očekáváš od jara, situace na čele je zamotaná, naopak Ostravice je zatím daleko od sestupových pozic?

Chtěl jsem na podzim uhrát cca 20 bodů, takže na jaře očekávám, že si je uhrajeme. Doma máme týmy ze spodní části tabulky a celky jako Kozlovice, Kateřinice, Mořkov nebo Tichou bychom měli doma porazit. Myslím, že se na jaře sestupem trápit nebudeme. Kdo soutěž nakonec vyhraje a jakou pozici na konci sezóny obsadíme my, si netroufám odhadovat.

 

Novinkou je natáčení zápasu, dělám i sestřihy, jaké to je, se na sebe dívat?

Je to od tebe velmi zajímavé. Myslím, že si zasloužíš velký respekt za to, co pro nás děláš. Vždycky se na sestřih rád podívám, i když je to někdy spíše komické. :D

 

Ondro díky za čas, odpovědi, pěkné Vánoce a po Novém roce ať se daří!