Na Ostravici jsme spokojeni!

04.12.2017 10:00

Ostravice ukončila před měsícem podzimní část soutěže, do které nastoupili i naše dvě letní posily. Lukáš Sloboda do útoku, kdy dokázal vsítit vůbec první branku Ostravice v sezóně a druhou zařídil výhru nad Hukvaldy. A s ním Tomáš Hořňák na kraj zálohy i obrany, kde ukázal také své fotbalové kvality. Oba hráči přišli z nedaleké Bašky a my je po polovině soutěže vyzpovídali:

 

Úvodní otázka se celkem nabízí, pro čtenáře, kteří tě neznají, jakým směrem postupovala tvá kariéra od prvních začátků až do Bašky, kde vím, že si hrával před touto sezónou?

Tomáš: Začínal jsem v Lískovci, kde jsem hrál od žáků. Potom jsem vystřídal pár sportů jako házenou, florbal, atletiku. K fotbalu jsem se vrátil na střední škole cca v 15-16 letech. Začal jsem hrát za Bašku a tam už setrval.

Lukáš: Už od 7 let jsem začal hrát fotbal v Bašce a až do minulé sezóny jsem hrál jenom v tomto klubu.

 

V létě si k nám přišel jako posila, jak to vlastně probíhalo, že ses objevil právě v ostravickém dresu?
Tomáš: Ozval se mi trenér Vojta Vranay a domluvili jsme si schůzku, na které jsme se pobavili o vzájemné spolupráci. Toť vše.

Lukáš: Trenér Vojta Vranay mě kontaktoval již v minulé půlce sezóny a po osobním setkání jsme se domluvili na naší spolupráci.

 

Jaké si měl cíle a první pocity v novém týmu, jak tě přijali spoluhráči?
Tomáš: Cílem bylo hlavně rozehrát se v novém působišti a postupně poznat všechny hráče. V přátelských utkáních jsem dostal hodně prostoru a možností se rozehrát a udělat si první dojem jak o fotbale, tak o hráčích v Ostravici. Hráči jsou zde kvalitní a fotbal jak by smet. To jsem si ale uvědomoval už za působení Ostravice v okresním přeboru. Spoluhráči mě přijali dobře a po této stránce je vše v pořádku.

Lukáš: Mým cílem bylo pomoci klubu Ostravice udržet se na špici tabulky. Pocity byly kladné, nebylo problém zapadnout do dobrého kolektivu.

 

 

Jak si spokojen s výsledkem týmu a hrou po půlce sezóny, Ostravice uhrála 17b a jsme ve středu tabulky?
Tomáš: Hrajeme dobře dopředu, ale někdy to zadrhává v obraně. Chybami, jakými se dopouštíme v obraně, darujeme mnohdy soupeři jednoduché góly. Ve většině zápasech jsme inkasovali jako první, takže jsme se museli dostat postupně do zápasu a snažit vyrovnat. Myslím si, že kdyby se proměňovaly šance (a že jich bylo) a vstupovali jsme lépe do zápasů, tak jsme minimálně o 3 příčky výše. Každopádně nic není ztracené a je se o co snažit do druhé poloviny sezóny.

Lukáš: Jsem s naší hrou velmi spokojený, ale myslím si že jsme měli v některých utkáních smůlu a bodů jsme mohli získat více. 

 

Jak bys porovnal týmy Ostravice a Bašky. Co je jiné, co je lepší, horší, od tréninků, zázemí, samotnému stylu hry?
Tomáš: V obou týmech je super jak zázemí, tak vedení klubu. S tréninky jsem asi spokojenější v Ostravici, jelikož se nás schází dostatečný počet a neustále pracujeme s míčem, což v Bašce né vždy fungovalo. Celkový styl hry se mi líbí více v Ostravici, i když Baška po mém přestupu dost posílila a dokazuje kvalitu.

Lukáš: Podle mě zázemí mají oba kluby parádní zázemí pro tuto soutěž, neřekl je někde něco horší nebo lepší, ale je to trochu jiné. Můžu jen říct, že na Ostravici mě tréninkové jednotky více baví, než tomu bylo v Bašce. Ostravický styl hry po zemi mi vyhovuje.

 

Když si v minulosti hrál proti Ostravici, jak si tento tým celkově vnímal? Nebo máš nějakou speciální vzpomínku?
Tomáš: Ostravici jsem vždy vnímal jako velice nebezpečného a kvalitního soupeře. Vybavím si Péťu Stýskalu, který rozdával balóny a dával pěkné góly.

Lukáš: Vždycky jsem tento tým vnímal jako silného soupeře. Rád vzpomínám na jeden zápas , který se hrál na Ostravici, tenkrát jsme porazili Ostravici 3:1 a mě se v tomto zápase podařilo nastřelit břevno a jednou skórovat.

 

Nyní hraješ vyšší soutěž, jaké vidíš rozdíly mezi OP FM a 1.B třídou? Navíc se říká, že právě naše skupina D je fotbalově nejkvalitnější?
Tomáš: Rozdíl tam je, ale né až tak markantní. V okresním přeboru jsou tak 3-4 poznatelně kvalitnější soupeři, kdežto v 1. B je už ta kvalita o něco větší. Určitě se nedá podcenit žádný tým v této soutěži.

Lukáš: Rozdíl tam určitě je. Hra v 1.B třídě je rychlejší a soupeři bývají kvalitnější a vyrovnaní. Skupina D se mi zdá určitě silná už jenom kvůli tomu ,že se dají ztratit body i s posledním týmem. :)

 

Sleduješ výsledky svého bývalého klubu, letos to na boj o záchranu nevypadá? Proč tomu tak ale bylo v minulé sezóně?
Tomáš: V minulé sezóně jsme v Bašce zažívali mizérii. Tak tak jsme vybojovali záchranu o sestup. Na zápasy jsme se nescházeli v hojném počtu a na některých postech to velice skřípalo, co se kvality týče. Na novou sezónu si přivedla Baška nového trenéra a taky se dočkala hodně posil. Zrušil se dorost, tudíž přibylo hodně mladých, talentovaných kluků. Navíc se vrátilo pár minulých bašťanských opor z dob, kdy byla Baška v nejlepší formě. Štve mě, že to vše se odehrálo až po mém přestupu, ale to je fotbal :)

Lukáš: Výsledky sleduju, Baška hraje momentálně nahoře, myslím si že to je příchodem nového trenéra a spoustu mladých hráčů.


Prošel jsi jistě mnoha trenéry, jak tedy hodnotíš práci a nasazení toho ostravického a jeho přínos pro místní fotbal?
Tomáš: Zažil jsem celkem dost trenérů a Vojta Vranay patří určitě k těm lepším. Žije fotbalem, stará se o hřiště a jde vidět, že dělá to, co ho baví a naplňuje. Potom to baví i nás, hráče :)

Lukáš: S trenérem Vranayem jsem velmi spokojen, tréninky jsou zábavné a kvalitní. A  určitě je přínosem pro místní fotbal.

 

Osobně tvůj nejpovedenější a nejhorší zápas na podzim?
Tomáš: Nejpovedenější zápas pro mě byl asi ve Fulneku, kde jsme předvedli dobrý výkon proti velice silnému soupeři. A nejhorší určitě ve Vlčovicích, kde se mi nepovedl snad jediný dotek s míčem.

Lukáš: Nejhorší byl určitě zápas ve Vlčovicích, tam se mi ani týmu moc nedařilo. Nejraději vzpomínám hned na první zápas proti Pustějovu, kde se mi povedlo otevřít skóre v 17. minutě.

 

Jak bys stručně charakterizoval svého kolegu z Bašky, s kterým jsi na Ostravici společně přišel?
Tomáš: Po fotbalové stránce rychlý, průbojný a nepříliš technicky nadaný :D Néé sranda. S Andělem se známe dlouho a jsme dobří přátelé. :)

Lukáš: S Tomášem už spolu hrajeme dlouho a rozumíme si na hřišti i mimo něj.

 

Souhlasíš, že tým měl mít aspoň o 4 body více, přece jenom ztráty s Vlčovicemi nebo Fryčovicemi byly dost zbytečné?
Tomáš: Jak už jsem řekl výše. Často inkasujeme jako první a pak už musíme jen dohánět a otáčet zápas. Což bylo i v těchto zápasem. Určitě je to škoda a myslím, že by jsme si zasloužili i více bodů.

Lukáš: Určitě souhlasím, jak už jsem uvedl v jedné z minulých otázek. Tyto dva týmy jsme určitě měli porazit.

 

Na jakém postu nejraději hraješ?
Tomáš: Nejvíce se mi líbí na kraji. Ovšem útokem bych také nepohrdnul.

Lukáš: V útoku.

 

Co očekáváš od jarních bojů? Jak se ti líbí týmy v okrese Nový Jičín?
Tomáš: Musíme si dávat pozor na zbytečné chyby v obraně a začít proměňovat šance. Očekávám lepší výsledky než na podzim. Týmy v okrese Nový Jíčín se mi líbí, navíc poznávám spousty nových hřišť a míst.

Lukáš: Očekávám zisku více bodů. Každý tým je kvalitní a hrají pěkný fotbal.

 

Kterému profi týmu fandíš a jaký je tvůj hráčský vzor?
Tomáš: Vyloženě jednomu týmu nefandím. Ale např. v české lize určitě Baník, v Itálii Juventus, Španělsko Barcelona......... Můj vzor byl vždy Pavel Nedvěd, David Beckham.

Lukáš: Fandím Realu Madrid a hráčem je samozřejmě Cristiano Ronaldo.

 

Asi největší hvězdou Ostravice i vzhledem k minulosti je nyní náš kapitán. Jak se ti hraje s Peťou Stýskalou?
Tomáš: Je radost s ním hrát. Rozdává balóny, dává krásné góly. Určitě se od něj mám co učit.

Lukáš: S Peťou se mi hraje velmi dobře, přihrál mi na všechny góly, které jsem na Ostravici dal. Je to dobrý fotbalista.

 

O postupujícím je asi už v půlce soutěže jasno, co říkáš na jízdu Fulneku soutěží? Koho tipuješ na sestup?
Tomáš: Fulnek je úplně někde jinde oproti jiným týmům v této soutěži. Svědčí o tom fakt, že neztratili jediný bod. Na sestup tipuju Vlčovice, nebo Pustějov.

Lukáš: Fulnek to má asi jisté, je to velmi kvalitní tým s dobrým zázemím a předvádějí hezký fotbal. Asi proto s nikým neprohráli. Sice to nikomu nepřeju, ale mým tipem jsou Hukvaldy.


Jak se těšíš na zimní přípravu, která by měla začít 4. února?
Tomáš: Pauza bude dlouhá. Navíc už teď mi chybí fotbal. Takže se celkem těším :)

Lukáš: Těším se vždycky na každou přípravu, protože koncem ledna mi už velký fotbal začíná chybět a taky se těším na přípravné utkání na umělkách.

 

Máš nějaký svůj opravdu nejkrásnější gól, co se ti kdy podařilo vstřelit?
Tomáš: Bylo jich více, ale největší radost mi asi udělala pumelice z nějakých 25 metrů, která zaplula do šibenice. Bylo to v Bašťanském dresu, ale už nevím proti komu.

Lukáš: Rád vzpomínám na svůj gól ještě z dorostu, kdy se mi podařil zatočit roh přímo do brány.

 

Jak se mimo fotbal udržuješ ve formě, jaké máš koníčky a zájmy?
Tomáš: Celkově žiju sportem. Sem tam poběhám, zajdu s klukama na futsal. Různé túry se psem a přítelkyní....

Lukáš: Přes zimu hrávám futsal a občas si zajdu na výběh nebo posilovny. Mezi mé koníčky patří fotbal, kamarádi a trávení volného času s nimi.

 

Jak se ti líbí naše zpracování webu, facebook stránky, videa ze zápasů?
Tomáš: Vždy je fajn, když má klub svůj web a někdo pro to něco dělá. Webovky jsou udělané pěkně a přehledně. Je skvělé se podívat na videa ze zápasů a zjistit, co bylo špatně a naopak.

Lukáš: Zpracování facebook i webových stránek se mi líbí. Videa ze zápasů jsou pro mě novinkou a myslím, že mi to hodně dá, když se na to můžu zpětně podívat. :)

 

Díky za zodpovězení mých otázek, ať se daří!
GO GO Ostravice !