Josef Tengler: Věřím v úspěšné jaro!

13.01.2014 16:00

Po roční pauze přinášíme opět velice obsáhlý rozhovor s jedním z našich hráčů a před začátkem zimní přípravy přijal pozvání záložník Josef Tengler, který k nám na Ostravici přestoupil v létě a stabilně se usadil v týmu mužů. Na podzim odehrál v devíti zápasech 696 minut a vstřelil jednu branku.

 

Úvodní otázka pro všechny, kteří tě neznají, jakým směrem postupovala tvá kariéra od prvních začátků až do Bašky, kde vím, že si loňské jaro hrával?

Jsem odchovanec nynějšího MFK Frýdek-Místek kde jsem působil až do dorosteneckého věku. Po vojně jsem již neměl výkonnost :-) na divizi a tak mé kroky směřovaly, na krátká angažmá v Lískovci a Nošovicích. Nejdelší část mé mužské kariéry, cca 8let jsem strávil v Dolních Tošanovicích, kde jsem zažil postup do okresního přeboru. Po zranění jsem se již nechtěl vrátit zpět do Tošanovic také s vidinou stěhování na Ostravici. Po vyléčení zranění jsem kývl na nabídku kamaráda Tomáše Bugny z Bašky a upsal se jim na půl roku, že uvidím, jak na tom budu po dvouletém výpadku od fotbalu, to už jsem bydlel na Ostravici.

 

Potom vím, že ses přestěhoval na Ostravici, jak ale vlastně probíhalo, že ses objevil právě v ostravickém dresu?

Abych pravdu řekl, úplně první kontakt jsem měl s Radimem Janošcem, a prohodili jsme pár slov o fotbale na Ostravici. Ale zabydlování na Ostravici se protáhlo o něco déle, a já postupem času potkal Peťu Stýskalu a nadále sledoval ostravický fotbal, který se mi opravdu líbil. Poslední slovo jsem však měl s trenérem Vojtou V. a začal s týmem o prázdninách trénovat.

 

Jak se ti tady u nás na vesnici vůbec žije?

Ostravici mám velice rád, každé léto jsme trávili tady,a pomalu se ženou začali koketovat s myšlenkou, že bychom tady mohli žít, což se naštěstí také podařilo a jsem za to rád. Je tu veškeré vyžití, které potřebujeme. Mám dvě děti, které mají rády přírodu a jsem opravdu rád, že jsme prchli i když né z velkoměsta. Rok před námi se sem přestěhovali i paňmáma s pantátou, tak naše rozhodování, bylo i o toto jednodušší.

 

Jaké si měl první pocity v novém týmu, jak tě přijali spoluhráči?

Každý nový vstup do něčeho nového člověku trochu stáhne žaludek, ale všichni kluci byli opravdu super a parta a nebyl žádný problém. To už jsem se dobře znal s Peťou Stýskalou a s Radimem Přasličákem, což mi taky hodně pomohlo do nového fotbalového prostředí.

 

Na start v ostravickém dresu sis musel počkat až do čtvrtého kola a hned nejvyšší výhra sezóny 8:0, co bys k tomu dodal?

Hlavně jsem byl zvědav, zda se nám podaří nahradit 4 kluky se základní sestavy a jak se s tím popereme my nováčci, kteří jsme dostali příležitost se ukázat jak před velkou diváckou kulisou, tak před trenérem a spoluhráči, kteří nás dosud fotbalově znali jen z tréninků. Na druhou stranu musím ale uznat, že síla soupeře nebyla nijak veliká a tato skutečnost nám vše ulehčila. Samozřejmě jsem byl před zápasem hodně nervózní, ale postupem času to ze mne začalo padat a to, hlavně díky spoluhráčům, kteří mi na hřišti pomohli a vše se podařilo dotáhnout do zdárného konce. A výsledek? Prostě paráda!!

 

Jaké si měl osobní fotbalové cíle na začátku sezóny, z ohlasů mnozí naznačovali, že na základní sestavu to asi nebude?

Já jsem zde přišel hlavně s cílem, abych mohl být součástí tohoto týmu, který jsem bedlivě sledoval, a bych se mohl scházet s kamarády na tréninku i po tréninku (na pivko ) a dělat sport, který mám rád. I s ohledem na můj věk jsem věděl, že nemůžu počítat se základní sestavou a to i s přihlédnutím, že první tři utkání byly výherní a trenér měl dobře poskládaný tým, do kterého nebylo třeba krom střídání zasahovat až do čtvrtého utkání kvůli absenci některých kluků. S roli náhradníka jsem neměl vůbec žádný problém a byl jsem připraven trenérovi i klukům kdykoliv pomoci a udělat pro společnou výhru všechno, a to myslím, že nejen já, ale i celá střídačka.

Pak si ale patřil k stabilním členům kraje zálohy, jistě potěšující zjištění?

Pomohlo mi (bohužel) nešťastné zranění Prochyho (Milan Procházka), který byl stabilním článkem sestavy a já se snažil svou šanci využít a odvádět maximum a upřímně přiznávám, že s takovou vytížeností jsem před podzimní částí vůbec nepočítal. Doufám ale že Prochy bude na jaro v pořádku a tým bude opět silnější. Ať bude hrát kdokoli, musíme si všichni uvědomit, že hrajeme za Ostravici a máme stejný cíl zvítězit v zápase od golmana až po náhradníky.

 

Teď k průběhu soutěže, první místo, čtyři body náskok, jak se ti dívá na tabulku a jak bys podzim charakterizoval?

Na tabulku je překrásný pohled, ale fotbal je ošidný, během pár kol může být vše jinak, ale pevně doufám, že takovou možnost něco dokázat nikdo z nás nebude brát na lehkou váhu.

 

I když je jasné, že náskok není velký a pak je to bodově velice vyrovnané?

Bodově to je celkem vyrovnané, myslím si, že týmy na 1.- 6. místě mohou pomýšlet na prvenství. Tak to nás bude čekat velmi zajímavé jaro, kde se bude lámat chleba a já pevně doufám, že náš tým vše dotáhne do zdárného konce.

 

Jak si ale osobně spokojen s výsledkem týmu a hrou?

Co se týče výsledků a bodů, musí panovat na Ostravici spokojenost, samozřejmě mohlo být těch bodů víc, ale i míň. Samozřejmě jsme si během podzimu vybrali i slabší chvilky, ale taky hodně týmu věděla s kým má tu čest, a opravdu se na nás dobře připravily a svou hrou nám znepříjemňovali život což se někdy muselo odrazit i v očích diváků a nemuseli pokaždé odcházet spokojeni. Ale osobně si myslím, že fotbal, který se snažíme předvádět, se lidem musí líbit.

 

Cítíte jako vedoucí tým tlak okolí? Každý se chce vytáhnout.

Už jak jsem psal výše, že jako lídr se na nás každý chce vytáhnout, a týmů toužících po postupu do vyšší soutěže je mnoho.

 

Věříš v úspěšné jaro a postup do vyšší soutěže?

ANO!!!

 

Přes těžký los, hrajeme prakticky na hřištích všech týmů hned za námi, jaro bude skutečně těžké?

Teď už si nic nevybereme, musíme jít zápas od zápasu a posbírat více bodů než naši soupeři a pokusit se k této krásné postupové metě zdárně dojít.

 

Né vše ale bylo ideální, např. výbuch v Bašce, kde jsi ale nehrál. I tak co bys k tomu dodal?

Byl jsem na dovolené a má žena nebyla nadšena, že jsem měl skoro celých 90 minut mobil u ucha a po zápase již se mnou nebyla řeč. Tento zápas mě obzvlášť mrzel, že jsem se nemohl zúčastnit, protože v dobrém slova smyslu, jsem chtěl, abychom jim natrhli p…l!, jako u mého bývalého týmu jsem vypsal i drobnou motivaci. Nepodařilo se, ale i takové věci se ve fotbale přihodí a další komentář byl dobře popsán v článku o zápase, a to já bych dál nerad řešil.

 

Bylo to v době menší krize, tři zápasy se po sobě nevyhrálo, navíc se zranil střelec Platoš, jak jsi to vnímal?

Bylo to těžké období, každý vnímal, že Platy nehraje, ale snažili jsme se pro vítězství udělat maximum, ale někdy se nám to nepodařilo.

 

Osobně dle mě bylo hodně ztrát na domácím hřišti, která z těch tří remíz tě nejvíce štve?

Všechny remízy mě štvou, ale musím uznat, že Nebory, tak i Smilovice byly na nás dobře připravené a zápasy mohli skončit i našimi prohrami. A zápas s Řepištěmi musím uznat, že to byl opravdu mazec, velice kompaktní a silný tým pro mne určitě nejlepší protivník proti kterému jsem na podzim hrál a bod beru, a myslím, že za výkony obou týmů zasloužená remíza.

 

Koho vidíš jako největšího soupeře v boji o postup? Koho tipuješ na sestup?

V boji o postup nás určitě čeká ještě 13 překážek ( jinak Řepiště, Smilovice, Palkovice). A mým vysněným týmem na sestup by byl určitě oddíl Bukovce :-).

Patříš ke zkušenějším hráčům kádru, jak to vnímáš?

Co se týče týmu a pohody, v něm staří mladí žádný problém, sem tam nějaké hecování, ale vše v rámci mezí, myslím, že to je u všech fotbalových týmů stejné, ale na hřišti už pociťuji některé fyzické nedostatky, které se snažím uhrát zkušenostmi. Tělo po zápase bolí o něco déle, ale po vyhraném zápase bolí vždy méně a proto jsem rád, že hodně vyhráváme a netrpím :-).

 

Jsi jedním z nejmenších na hřišti, přesto jsi paradoxně svůj jediný gól v Nošovicích trefil hlavou?

Je to tak, hlavou si ani nepamatuji, kdy jsem naposledy dal gól, ale je pravda že moc práce jsem neměl, dostal jsem pěkný centr od Péťi Stýskaly.

 

Jak se těšíš na zimní přípravu a kdy začínáte? Co speciálně musíte ještě vypilovat?

Začínáme během ledna, a co vypilovat ví určitě nejlépe Vojta.

 

Očekáváš nějaké změny v kádru, nebo není již třeba a tento tým má na to vedení udržet?

Změny nevím, pokud by se podařilo udržet tento tým pohromadě jak je, tak si myslím, že bychom posilovat nemuseli, ale záleží na trenérovi, ten ví nejlépe. Doufám, že tým zůstane tak jak je a nikdo neodejde.

 

Určitě sis v průběhu podzimu všiml na webu tvého minulého klubu Bašky o peprných komentářích zápasů, co na to říkáš?

Jak znám trenéra Edu Oslejška ,co na srdci, to na jazyku, tak ten zápas musel být velký průser, ale nic víc, zápas jsem neviděl.

 

Oproti tomu jak se ti líbí naše zpracování webu, facebook stránky, fotogalerie?

Co se týče výše zmiňovaných, klobouk dolů, není to jednoduchá práce a časově velmi náročná takže Ti velký dík, že to pro náš klub děláš a děláš to dobře, a staráš se o tyto záležitosti, jsem se vším spokojený.

 

Pomáháš Vojtovi v trénování přípravek, jak ses k tomu dostal a jak se ti tato práce líbí?

Tyto tréninky již běžely díky Vojtovi, a já přihlásil syna taky do oddílu a chtěl jsem se tomu věnovat a odkoukávat od Vojty jeho fotbalovou filosofii, která se mi moc líbí. Jak mi čas dovolí, rád Vojtovi pomáhám a jsem rád, že se mohu učit zrovna od něj. Tato práce s malými fotbalisty mě moc baví.

 

Jaké jsou vůbec z tvého pohledu tréninky ambiciózního trenéra Vojty V. a co vůbec říkáš na jeho nasazení a práci pro tým?

Abych pravdu řekl, Vojta je fotbalový fanatik a já se opravdu nikdy v mužské kategorii nesetkal s takovým přístupem trenéra k tréninkům, přípravě a jeho provedení. Mě osobně tréninky velice baví a rád na ně chodím a užívám si je a můžu říct, že se i pod jeho vedením pořád učím novým fotbalovým tajům a i v mých letech se můžu zdokonalovat. Pro Ostravici je veliký přínos, že tu Vojta je, jak to vede, nejen u mužů ale i u dalších ostravických týmů.

 

Co říkáš na rekonstrukci areálu, dokonce za brankou roste tréninková umělka?

To je velká paráda, už se nemůžu dočkat, až tu krásu uvidím na vlastní oči. Velký dík výboru ostravické kopané.

 

Díky za zodpovězení mých otázek, ať se daří!

Děkuji za pozvání,sportu zdar a ostravické kopané zvláště. A hlavně bych chtěl poděkovat ostravickým FANOUŠKŮM za jejich podporu, i při výjezdech na hřiště soupeřů.