Kapitán Stonavský: Jaro bude ještě napínavé

03.12.2014 12:00

Podzim je úspěšně za námi a tak se vracíme k našim tradičním rozhovorům. Tentokrát jsme si k němu pozvali člověka, který letos začal v dresu mužů Ostravice už svoji jubilejní desátou sezónu a od té minulé se vypracoval až na pozici kapitána mužstva. Ondřej Stonavský stihl na podzim odehrát 11 zápasů, v nich si připsal plných 990 minut a vstřelil dvě branky.

 

Ondro, začněme pěkně od začátku, s čím jste vstupovali do soutěže po úspěšné loňské sezóně?

Po konci loňské sezóny zavládlo trošku zklamání z toho, že se nám postoupit nepodařilo a museli jsme se tak vyrovnat s další sezonou v okresním přeboru. Měli jsme však na začátku letošní sezóny na co navazovat. Nedávali jsme si ale konkrétní cíle, chtěli jsme předvádět kvalitní kombinační hru a navázat tak na loňskou úspěšnou sezónu.

 

V prvních čtyřech zápasech, deset bodů, start se tedy povedl?

Start byl z naší strany dobrý. Přenesli jsme si pohodovou náladu z minulé sezóny a chtěli jsme na ni navázat. S Chlebovicema a Baškou jsem nehrál, ale podle výsledku to byly jednoznačné zápasy.

 

Pak nastala série tří proher, kde hledat příčiny?

Myslím, že jsme postupně ztratili to počáteční nadšení. Příčin bude ale více. Přestali jsme hrát kombinačně, byli jsme bez pohybu, pomalí a nedůrazní. Navíc přijely Hukvaldy, což je těžký soupeř a my měli trošku smůlu. Pak přišly dvě prohry venku, ale za ně si můžeme sami. Hrádek vítězství přímo utrpěl a v Řepištích to od nás byl asi nejhorší letošní výkon.

 

Osobně mne mrzí hlavně prohra v Hrádku, kdy i v devíti jsme byli lepší, jak bys ji zhodnotil?

V Hrádku to byl od nás zápas blbec. Do poločasu jsme jim dva góly přímo naservírovali a své šance jsme nedotáhli do konce. Ve druhé půli jsme hru sice podstatně zlepšili, ale přišly dvě hloupé vyloučení a bylo po zápase už snad v 60té minutě. Pak jsme sice ukázali, že jsme schopni hrát i v devíti, ale místo gólů jsme šance jen zahazovali.

 

Co se změnilo, když se potom podařilo vyhrát šest zápasů za sebou?

Těch faktorů je tady zase více. Podle mě přišli slabší soupeři, teda až na Tošanovice. Nálada v týmu se taky změnila. Myslím, že jsme byli už i hladoví po bodech. Po prvním vyhraném zápase jsme pak získali zpět jistotu a v těch dalších to jen potvrzovali. Také přišli do týmu noví hráči, kteří se hned adaptovali a byli pro nás přínosem a novým impulzem.

 

Nemohu opomenout výhru v tehdy prvních Tošanovicích, Ostravice zde jediná na podzim vyhrála?

Z Tošanovic jsme si odvezli velmi důležité body, které snad budeme mít na jaře k dobru. Byl to těžký zápas i těžký soupeř. Nemám to tam moc rád, malé hřiště navíc z kopce. Od toho se pak vyvíjí styl hry i kvalita zápasu. Dokázali jsme však využít dlouhého autu a druhý gól snad ani nemusím komentovat, takže dobrý start do zápasu. Do poločasu jsme sice inkasovali a ve druhém přišly opět dvě vyloučení, ale byli jsme důrazní, hráli jsme jako jeden tým a se zápasem v devíti už jsme měli zkušenosti.

 

Jak bys tedy celkově zhodnotil na podzim tým jako celek z pohledu kapitána?

Máme po 13ti zápasech 28 bodů. Myslím, že je to sice horší než loni, ale já osobně jsem i s ohledem na tu sérii proher spokojený. Tým byl letos dobře doplněn a ve většině zápasů jsme soupeře přehrávali a myslím, že hráli i pohledný fotbal.

 

Od června tě trápilo zranění, co přesně to bylo a jak moc se to podepsalo na tvých výkonech?

Loni na jaře v Řepištích jsem si natrhnul hamstringový sval na pravé noze a mám s tím problémy do teď. Po těch třech prohrách jsem už i uvažoval, že si dám do jara pauzu, páč mi lékař doporučoval 3-6 měsíců klid. Pak jsme vyhráli, já zůstal a klid si dopřávám teď. Ale je pravdou, že mě to limitovalo celkem dost. Nechodil jsem na tréninky, mám jich na podzim snad jen 5! Fyzička šla dolů, a když nemůžu běžet naplno, tak to taky není ideální.

 

Na podzim si vstřelil dvě branky, ale daleko cennější jsou tvé gólové asistence, jsi s tímto spokojen?

Do spokojenosti to má hodně daleko. Já se sebou moc spokojen ale nebývám. Snad jen v Palkovicích to nebylo špatné, ale jinak mi to na podzim moc nešlo. Snad se dám do jara do pořádku a bude to lepší.

 

Nejde se nezeptat na Prochyho, ročník 1970, odběhá zálohu, střílí góly, čím si to vysvětluješ?

Prochy je fenomén. Něco jako Ryan Giggs z Manchesteru United či Filippo Inzaghi z AC Milán. Jeho chuť do fotbalu je obdivuhodná, z něj by si měli udělat příklad všichni.

 

Co říkáš na nové hráče, kteří na Ostravici přišli? Velička, Ledvoň hráli stabilně, naopak Přecechtěl a Halamíček nakonec skoro vůbec…

Myslím, že každý nový hráč je v Okresním přeboru přínosem. Veli s Marianem hráli stabilně a do týmu hned zapadli. Noví hráči zvyšují i konkurenci a kvalitu týmu, takže já jsem spokojen. Těch, kteří týmem projdou, moc toho neodehrají a zase odejdou je spoustu. Tak už to ale bývá.

 

Naopak plno hráčů, s kterými si možná také počítal, se během podzimu nezapojilo, není to škoda?

Teď přesně nevím, které máš na mysli, ale je to také o možnostech každého. Hrajeme to pořád hlavně pro zábavu, takže škoda to je jen pro ty, co se tolik nezapojili. Nikoho bych ale nevinil, že nepřišel. Sám jsem dva zápasy vynechal, takže myslím, že si každý musí zamést hlavně před vlastním vchodem...

 

Na poslední čtyři zápasy výrazně pomohli dva hráči Frýdlantu, co říkáš na tuto spolupráci?

Byla to jistě velká pomoc. Přišli a hned předvedli svou kvalitu a byly tahouny v těch posledních zápasech. I díky nim máme po podzimu 28 bodů. Já osobně bych jim a stejně i všem ostatním chtěl poděkovat za celý podzim.

 

Jako kapitán často diskutuješ s rozhodčími, není to někdy o nervy?

Já se v tom většinou vyžívám. Jdu do každého zápasu s tím, že tam své nervy nechám. Zařvu si, pohádám se a mám pak zase na týden pokoj. Nemusím pak své negativní emoce ventilovat jinde. Na druhou stranu už hraju na této vesnické úrovni celkem dlouho a většinu rozhodčích už dobře znám, takže v poslední době se snažím mluvit jen s těmi, se kterými to má nějaký smysl.

 

Co dodat k nejvyrovnanější polovině soutěže hlavně na čele tabulky?

Po těch třech prohraných zápasech v řadě jsem si ani nemyslel, že ještě můžeme mít tolik bodů co Tošanovice, ale i to ukazuje na vyrovnanost této soutěže. Myslím, že v OP může každý porazit každého, takže jaro bude ještě napínavé.

 

Tým je opět po roce po podzimu první, i když se dělíme s více týmy, jaký je to pocit?

Je to jen polovina soutěže, takže já tomu žádnou váhu nedávám. Loni jsme byli po půlce sezóny první sami a stejně jsme to nedotáhli do konce, takže já beru 28 bodů po 13ti zápasech a chtěl bych na jaře tuto metu překonat, pak se uvidí, na jakou pozici to bude stačit.

 

Co se dle tvého názoru za podzim nepovedlo?

Určitě to byla ta série tří proher, kdy jsme jen tápali a neměli se čeho chytit. Naštěstí jsme to ve druhé polovině podzimu dokázali dohnat.

 

Trenér nabádá hráče k čisté hře, přesto, čtyři červené karty za podzim, co k nim dodat?

To je spíše otázka na ty hráče, kteří si takovou nadílku vykoledovali. Ale z mého pohledu to bylo částečně nechtěné a částečně zbytečné. Důležité bude, jestli se z toho dokážeme poučit, aby se nám v další fázi sezóny podobné situace vyhnuly.

 

Co je třeba v zimní přípravě zlepšit?

Osobně si teď nejsem moc jistý, jestli se skrz to zranění dokážu do zimní přípravy zapojit či nikoliv. Ale důležité budou přípravné zápasy, které nám napoví, jakou formu jsme si přes zimu vybudovali. Zimní příprava by se dle mého názoru měla skládat hlavně z nabírání fyzické kondice, rychlosti a dynamičnosti. To vše pak správně doplněno o přátelské zápasy. Já bych měl zlepšit asi všechno, ale to co chybí ostatním, ví jistě Vojta, bez kterého bychom se neobešli.

 

Stanovíte si při pohledu na tabulku ten nejvyšší cíl pro jaro?

Nemyslím si. Stanovování cílů není naše silná stránka. Né všichni touží po postupu do vyšší soutěže. Jak už jsem řekl, já osobně bych chtěl získat na jaře 29 a více bodů, což by mělo i na ten postup stačit.

 

Koho vidíš jako největšího soupeře v boji o postup? Koho tipuješ na sestup?

Naši největší konkurenti v boji o čelo tabulky jsou myslím jasní. Asi Hukvaldy budou největší oříšek, ale na nás mít nebudou :) Nošovice i Dobrá B mají už viditelnou propast na další pozice před sebou, takže asi tyto dva týmy se poperou o záchranu v soutěži. Pokud tedy nespadnou oba.

 

Jak se ti líbí naše zpracování webu, facebook stránky, fotogalerie? Vnímáš zvýšený zájem o ostravický fotbal?

Nevím, jak to mají ostatní hráči, ale já díky fotbalu na Ostravici získal hodně dobrých přátel a prožil spoustu zajímavých zážitků. Nebydlím teď na Ostravici, takže ten zájem o Ostravický fotbal tolik nevnímám, ale dříve se mi stávalo často, že se Ostravičané o fotbal zajímali a vyptávali se mě na ledacos. Tvá práce tomu samozřejmě také pomohla. Máme skvělý web, který nás zviditelňuje i v širším okolí. Myslím, že můžu mluvit za celý tým, když ti teď skloním poklonu a poděkuji za tvůj přínos Ostravickému fotbalu.

 

Díky za zodpovězení pár otázek, hodně štěstí do dalších fotbalových týdnů!