Rozhovor se střelcem týmu

13.01.2013 08:00

V dalším rozhovoru pro tento web ochotně přijal pozvání nejlepší střelec týmu v podzimní části Adam Platoš. Ten je u nás na hostování z nedalekých Metylovic a potvrdil na podzim své kvality 11 přesnými  zásahy. Děkuji mu za zodpovězení následujících otázek a pevně doufáme, že se mu bude takhle dařit i v jarních zápasech.

 

Úvodní otázka se celkem nabízí, pro čtenáře, kteří tě neznají, jakým směrem postupovala tvá kariéra od prvních začátků až do Metylovic, kde vím, že si dlouhá léta hrával?

Moje fotbalové začátky začaly v 7 letech jako mladší žák ve Frýdlantě a trvaly 5 let, poté jsem šel na hostování do Válcoven, kde jsem strávil 4 roky.Potom jsem se vrátil zpět do Frýdlantu, kde jsem hrál až do doby, než jsem odešel na vojnu.Na vojně jsem hrál 1 rok 1. B třídu za Černíkovice. Po vojně mě přemluvil bývalý trenér z Frýdlantu, abych začal hrát za Metylovice,kde jsem hrál dlouhých 10 let.

 

V létě si k nám přišel na hostování, jak to vlastně probíhalo, že ses objevil právě v ostravickém dresu?

Už v minulosti mi bylo nabídnuto hostování bývalým trenérem Šrubařem, ale až nyní mě přemluvil Vojta Vranay za pomocí Jardy Rozkydala.

 

Jaké si měl cíle a první pocity v novém týmu, jak tě přijali spoluhráči?

Tak určitě cíl byl vstřelit nějaké branky a to se mi díky výkonu celého týmu povedlo. Kluci mě přijali dobře, díky tomu, že jsem Břeťu, Sida a Jardu už znal z dorostu z Frýdlantu, což hodně ulehčilo.

 

Start se ti oproti startu celého týmu vyvedl, první dva zápasy 4 góly, zvlášť hattrick v prvním domácím utkání jistě potěšil?

Vstřelit 3 branky v prvním domácím utkání mě stálo spoustu kořalky, takže hattrick nepotěšil jenom mě, ale hlavně kluky.

 

Stal ses podzimním nejlepším střelcem týmu (11 gólů v 12 zápasech), jak si s tímto spokojen?

Ani jsem nečekal,že se takhle střelecky prosadím, takže spokojenost.

 

Chtěl si být útočník vždy, nebo si někdy hrával i na jiném postu?

Už u žáků jsem prošel spoustu postů od brankáře, až po útok, kde jsem zůstal.

 

Loni si vstřelil za Metylovice během celé sezóny tolik gólů, co zhruba teď za půl, co se krom přestupu změnilo?

        Každá sezóna je jiná,někdy se mi podařilo vstřelit 5 branek za sezónu a někdy 20, na Ostravici se pracuje více s míčem, takže změna velká.

 

Jak si spokojen s výsledkem týmu a hrou po půlce sezóny?

Podzimní část se nám určitě povedla, i když mohla být lepší, kdyby nebylo zbytečné ztráty bodů v Oldřichovicích a Smilovicích.

 

Osobně tvůj nejpovedenější a nejhorší zápas na podzim?

Těžko říct, který zápas byl a nebyl povedený,z mé strany asi Hukvaldy a nepovedený zaručeně Oldřichovice.

 

 

Čím to, že Ostravice porazí první Hukvaldy, ale prohraje v posledních Oldřichovicích? Souhlasíš, že ty tři bodu budou bohužel chybět?

V Oldřichovicích jsme podali totožný výkon jako proti Hukvaldám,kdy jsme makali do poslední minuty , ale bohužel jsme nebyli schopni z 10 šancí vstřelit branku a to nás stalo 3 body, které budou určitě chybět.

 

Všiml jsem si, že si proti svým Metylovicím nenastoupil, jaký byl důvod? Co říkáš na remízu 0:0?

Proti Metylovicím jsem nenastoupil ze zdravotních důvodu, což mě i kluky z Metylovic moc mrzelo. Na obě strany se hrál podprůměrný fotbal, takže remíza byla spravedlivá.

 

Ještě se vrátíme k Hukvaldám, Ostravice je jediná porazila a ty jsi vstřelil dva góly? Jak na tento zápas vzpomínáš? I divácký zájem byl na poměry OP nadprůměrný.

Byl to zápas, na který jsem se moc těšil, o to víc mě potěšilo, že jsem vstřelil 2 branky a my porazili první tým tabulky, který do té doby nikdo na podzim neporazil.

 

Jak bys porovnal týmy Ostravice a Metylovic, kde jsi dlouho hrával. Co je jiné, co je lepší, horší, od tréninků, zázemí, až po samotné spoluhráče a trenéra?

Fotbalové zázemí a podmínky pro fotbal jsou stejné jako v Metylovicích, tréninky v podání trenéra jsou určitě podány ve větší kvalitě.

 

Když si v minulosti stál proti Ostravici, jak si tento tým celkově vnímal? Nebo máš nějakou speciální vzpomínku?

Ostravický tým jsem vždycky vnímal jako nebezpečného soupeře, který se prezentoval kvalitní kombinační hrou, která Metylovicím dělala problémy.

 

Až na jeden zápas si všechny odehrál celých 90 minut, což je na útočníka velmi unikátní bilance, jak to fyzicky zvládáš?

Fyzicky to zatím zvládám, zraněníse mi zatím vyhýbají,tak doufám, že to vydrží.

 

Hostování si měl původně na půl roku, budeš na Ostravici pokračovat i na jaře?

Jestli budu pokračovat i na jaře je zatím mezi vedením Metylovic a Ostravice, já osobně chci a doufám, že na jaře budu opět hrát za Ostravici.

 

Jak se těšíš na zimní přípravu a kdy začínáte?

Zimní příprava začíná 22. ledna, na kterou se zrovna moc netěším, ale na druhou stranu poznám krásu Ostravických kopců.

 

Co očekáváš do jarních bojů, ztráta na vedoucí Hukvaldy je 6b, je reálné se porvat ještě o postup?

Hukvaldy mají letos hodně kvalitní mužstvo, 6 bodů není velký rozdíl, druhy Písek ztrácí 5 bodů, takže těžko říct, jak bude jaro probíhat.

 

Máš zkušenosti i z 1.B třídy, o kterou snad všechny týmy v OP usilují, v čem je tato soutěž jiná? Opravdu je již zde velký rozdíl, nebo se to jen tak říká? Týmy, co z 1.B spadly v minulosti do OP, nikdy krom loni Kozlovic se suverénně již zpět hned nedostaly.

Určitě je 1.B třída o něco kvalitnější,ale velký rozdíl bych tam jak někteří tvrdí nehledal, proto je velice obtížné pro mužstva, které spadnou opět poustoupit.

 

Co říkáš vůbec na výsledky Metylovic letos, boj o záchranu je bohužel skutečností?

V Metylovicích měli díky široké marodce celý podzim hodně zkomplikovaný, kdy kvůli zranění chyběli 4 hráči ze základní sestavy. Jaro v podání Metylovic by mělo být již v uzdraveném kádru, tak doufám, že se porvou a boj o záchranu nechají jiným týmům.